Monday, September 26, 2011

kebaikan dan keburukan menonton televisyen

Pada pendapat saya kebaikannya kita dapat menghilangkan tekanan .Keburukannya kita akan meniru aksi yang tidak elok.Karangan ini diambil daripada blog mazlan66.wordpress.com.

Kebaikan dan keburukan televisyen

Televisyen merupakan alat ciptaan manusia hasil daripada perkembangan sains dan teknologi. Alat perhubungan ini amat popular pada masa kini.
          Menonton televisyen mempunyai banyak kelebihan kerana televisyen menyiarkan pelbagai peristiwa yang berlaku di seluruh dunia. Melaluinya, kita dapat mengetahui cara dan gaya hidup masyarakat lain. Selain itu, terdapat juga rancangan-rancangan bercorak pendidikan yang disiarkan misalnya rencana. Kita akan memperolehi ilmu yang berfaedah daripada siri tersebut.
          Namun begitu, menonton televisyen juga boleh melalaikan dan membuang masa di depan televisyen terutamanya pelajar-pelajar. Mereka lebih suka menghabiskan masa di depan televisyen tanpa menghiraukan pelajaran.
          Kesimpulannya, kita boleh menonton televisyen tetapi mesti mengetahui batas-batas kerana televisyen mempunyai kebaikan dan keburukan.

No comments:

Post a Comment