Saturday, June 11, 2011

KUCING, SARAWAK

Photobucket - Video and Image Hosting
Kuching merupakan ibu negeri Sarawak yang paling cantik dan menarik untuk dilawati oleh pelancong seantero dunia. Dengan pertumbuhan pembangunan dan pemuliharaan kehijauan alam yang seimbang, Kuching bakal menjadi salah satu destinasi pelancongan yang wajib dilawati. Keindahan alam semulajadinya yang menarik dan banyak pasti membuatkan para pelancong rasa teruja untuk kembali lagi ke sini.

Photobucket - Video and Image Hosting
Banyak juga kawan-kawan saya dari Semenanjung bertanya, selain Kampung Budaya, Muzium Sarawak dan Astana etc... apalagi tempat menarik yang ada di Kuching? Ok...Buat pengetahuan semua, saya sendiri , walaupun tinggal di Kuching dan merupakan anak jati Kuching, juga masih belum menjelajahi keseluruhan tempat-tempat menarik di Kuching. Sekiranya atas urusan kerja atau membawa pelancong untuk ke tempat-tempat tertentu barulah saya dapat untuk menjenguk destinasi yang menarik di Kuching ni. Bagi tempat-tempat yang biasa kita dengar seperti Kampung Budaya, Waterfront dan Fort Margherita.. itu adalah destinasi yang memang sudah terkenal jika disebut tentang Kuching. Sebenarnya masih banyak lagi tempat-tempat menarik yang boleh anda lawati di sini.

Photobucket - Video and Image Hosting
Sekiranya anda minat bershopping, lokasi-lokasi seperti India Street, Parkson Grand, Sarawak Plaza, Hopoh, Tun Jugah dan lain-lain (banyak sangat susah nak type semua) bakal anda lawati. Bagi mereka yang sukakan keindahan alam, tempat-tempat seperti Bako National Park, Kubah Wildlife, Damai Beach Resort ( dekat Gunung Santubong), Gunung Gading National Park, Lundu dan banyak lagi. Anda boleh lawati laman web ini untuk keterangan lajut kawasan yang anda ingin lawati... Sarawak Tourism .

Photobucket - Video and Image Hosting
Banyak lagi tempat-tempat menarik yang dapat anda lawati di Kuching ni. Berkunjunglah ke Kuching, ianya pasti menakjubkan anda. The Land Of Hornbill. Jangan takut dengan Head Hunter Culture. Kerana budaya tersebut sudah beratus-ratus tahun sudah ditinggalkan. Hanya tinggal kenangan yang anda boleh lihat sekiranya anda melawat ke Rumah Panjang orang-orang Iban.
Sekiranya anda ingin melawat Kuching dan memerlukan bantuan saya anda boleh email terus kepada saya . Saya akan membantu anda dalam lawatan yang pasti menjadi ingatan paling manis buat anda.

No comments:

Post a Comment