Monday, October 10, 2011

laporan Pertandingan Memasak Peringkat Sekolah-Sekolah Seluruh Negeri Selangor

Pertandingan -pertandingan seperti memasak ini dapat mencungkil bakat para pelajar.oleh itu,pertandingan -pertandingan seperti ini digalakkan dan disokong banyak pihak.http://mindasasterabahasa.com

Pertandingan memasak peringkat sekolah-sekolah seluruh negeri Selangor telah diadakan pada hari Sabtu bersamaan dengan  Mei . Pertandingan ini bermula pada pukul
9.00 pagi di Dewan Majlis Bandar raya Shah Alam. Pertandingan ini dianjurkan oleh Jabatan Pelajaran Negeri Selangor dengan kerjasama Hotel Grand Continental Royal Selangor dan telah disertai oleh 14 buah sekolah di seluruh Shah Alam. Sekolah Menengah Tanjung Kota turut mengambil bahagian dalam pertandingan tersebut.
lTujuan pertandingan ini adalah untuk memilih peserta-peserta yang terbaik bagi mewakili negeri Selangor ke peringkat kebangsaan. Selain itu, pertandingan ini juga bertujuan untuk mencungkil bakat terpendam para peserta dalam bidang masakan.
Pertandingan tersebut dibahagikan kepada dua kategori, iaitu kategori lelaki dan kategori perempuan. Pertandingan tersebut telah mendapat sambutan yang menggalakkan daripada para peserta. Pelbagai jenis masakan telah dipertandingkan dan mendapat pujian daripada panel hakim.
Pihak Sekolah Menegah Tanjung Kota berasa bangga kerana johan pertandingan bagi kategori perempuan telah dimenangi oleh pelajar Sekolah Menengah Tanjung Kota. Pelajar yang dimaksudkan ialah saudari Alisha Hanan dari Tingkatan Lima Sasstera 1. Beliau menerima hadiah wang tunai RM 1500, sebuah trofi dan sijil penyertaan. Kategori lelaki pula dimenangi oleh peserta dari Sekolah Menengah Tanjung Karang. Saudari Alisha Hanan akan mewakili negeri Selangor untuk memasuki pertandingan memasak peringkat kebangsaan yang akan diadakan di Putrajaya pada 5 Jun 2010 nanti.
Kami berharap agar beliau akan dapat mengulangi kejayaan seterusnya mengharumkan nama Sekolah Menengah Tanjung Kota.

Laporan Disediakan Oleh,



…………………….
(MARISSA NORDIN)
Setiausaha,
Kelab Kerjaya,
Sekolah Menengah Tanjung Kota.

No comments:

Post a Comment